Friday 14 October 2016

Allah is with me

Alhamdulillah,thanks Allah for simplified my examinations.Although,it was difficult for me,
I know that you will make it the best,so I will stop worrying the result...

Assalamualaikum, jujur ingin aku katakan bahawa kesusahan menjawab kertas pt3 itu diikuti dengan kemudahan..kerana Allah befirman dalam surah as-syarhu  bahawa di sebalik kesusahan itu diikuti dengan kemudahan..ya,memang tidak dapat dinafikan aku merasakan kesusahan...namun yang amat menyedihkan itu apabila yang aku rasakan ia senang namun ternyata apa yang aku jawab itu salah,namun begitu aku bahagia,kerana Allah masih bersama aku,aku ingin sekali katakan dan ucapkan syukur kerana dikurniakan Allah iaitu tempat mengadu kasih dan memohon segala yang aku pinta,walaupu  ada waktu tu aku rasa dah teramat down,aku bangkit kembali untuk peperiksaan seterusnya..
kerana aku yakin Allah tidak akan menyia-nyiakan setiap usahaku diikuti dengan doa aku,kerana aku yakin itu,aku akan tetap Redho dengan ketentuannya, banyak mana pun aku tersalah jawab,banyak itulah aku bersyukur kerana semua itu adalah ketentuan Allah yang amat aku yakin terselit hikmah-hikmah yang tidak sesiapa tahu,ouh Allah,give me the best! usaha aku telah selesai kerana peperiksaanpun sudah berakhir,namun aku masih punya senjata yang kuat sekarang ini iaitu doa,aku amat yakin bahawa doa itu bisa mengubahkan segalanya,aku sudah penat dengan merasakan takut dan risau untuk mengambil keputusan,Aku Reda...aku cuma akan terus berdoa salagi aku punya kudrat untuk meminta yang terbaik untuk masa hadapan hidup aku..untuk kawan-kawan yang sama baya dan sama dewan peperiksaan dengan aku,aku doakan yang terbaik untuk kalian semua,semoga kita semua berjaya,jangan berputus asa untuk berdoa ya kerana Allah s.w.t juga  tidak pernah berputus asa untuk mendengarkan doa kita semua...jadi,serahkanlah pada yang maha menentukan iaitu Allah,kerana Allah akan menghadiakan dengan sebaik-baik keputusan  untuk kita semua!

bittaufiq wannajah!!!

                          Hasil carian imej untuk tawakkul quotes



No comments:

Post a Comment

why don't we obey Him?

  Assalamualaikum ya asdiqo'i! uhibukum jiddan! for today,I want to share to my readers about human.As we know,we are a human being righ...